Karlstad 27 augusti 22

Varken  jag eller Roger hade någonting varit i Karlstad!! Länge har vi pratat om det men det har bara inte blivit av, så är det ju ibland. Roger  fick ett mess om att han hade  Scandicpoäng som gick ut den siste augusti och på så vis blev resan till Karlstad äntligen av! Varför  bara en natt???
Säger bara Håkan 😍 hade en date med mina underbara tjejer och Håkan Hellström på fredagen. Så mycket energi och kärlek! Och kärlek  fortsätter efter då min älskade man körde från Trollhättan till Älvängen för att jag skulle slippa stå på Göteborgs central och vänta på sista tåget.❤️ Underbara Roger ❤️
Lördag morgon åkte vi till Karlstad och  Scandic city. Vi startade med ett besök på Sandgrund och Lerins tavlor. Dessa tavlor utstrålar så många känslor och ett oerhört djup, man blir berörd av dom! 
 
Träffade på väldigt trevlig personal på  hotellet. Tyvärr var vårt rum inte klart när vi kom, det var ju 2 timmar kvar till incheckning,  men vi parkerade och bokade tid i relaxen innan vi gick ner till hamnen  för lite lunch.
Tyvärr märkte  man att det är lite sent för uteserveringar då många har stängt. Blev lunch på Bastard bugers, förvånansvärt gott för att vara en kedja👌
Relaxen  på hotellet hade en jaccuzzi och man kunde köpa med sig en öl ner 🍺 så vi blev härligt avslappnande! Blev en lite powernap sen🤣 lite trött efter gårdagens utflykt. 
Vi hade fått ett tips om en bra restaurang som serverade tapas. Ni kanske tycker att vi är galna som äter tapas i Sverige men tapas i Sverige  är inte samma som tapas i Spanien. Restaurang  Barón serverade spansk inspirerade tapas som var suveränt goda!!! Hit kommer vi gärna igen   ja till Karlstad  kommer vi gärna igen!
Startade med en combo tallrik som var god men det enda som stack ut var den ena osten. Råbiff som smälte i munnen,  likaså tonfisksalladen, hummer i korvbröd =wow kul! Allt var mer mättande än man kunde tro men osten i combon lockade och jag var bara tvungen att testa den igen  så det blev en ostbricka med sherry till. Jag tror jag blev  lite  kär i Monte enebro 🤣 Gissa om jag ska leta upp den i Spanien!!! 
Vi tog en liten  kvällspromenad till  hamnen och en mysig vinbar , testade ett väldigt gott vin från Israel! 
 
En alldeles underbar  helg ❤️

Kommentera här: