Tillbaka i Spanien

Vi unnade oss att starta semestern med övernattning på  Scandic  Landvetter. Ett nybyggt hotell som är fräscht inrett. Vi tänkte bastat och badat i poolen men det var "bara" 30 grader i vattnet. Utsikten över start och landning var  annars trevlig!
Värmen  när vi kom var perfekt, 28 grader är inte fel!
Mindre än en timma efter vi kommit hem var jag i full fart med att måla grillen. Slingland smide skulle ju
komma på fredag morgon kl 09 så det var tvunget att göra direkt.
Frölunda  spelade ju så Roger och jag gick ner till Glenns och tog en bit mat och kollade på matchen.

Fredagen startade i 100 knyck, upp till banken för att hämta pengar och även  sätta in på det spanska kontot. Hem igen, ta emot  Slingland, rensade skafferiet, kollade på vad vi behövde handla, piffade det sista på balkongen. När grillen var klar kl 10 åkte vi direkt till  marknaden och frossade i frukt och grönt😍🍉🥭🥑🥔🧅🫑🥒🍋🍅🍆, älskar verkligen den delen  av  Fredagsmarknaden!

Sen blev det en tur till Carrefour för resten av inköpen och som vanligt blev det ett inköp som inte var planerat.... Blev en ny kyl/frys med leverans hem på måndag ! Den vi har fungerar ännu men det börjar  bildas is i den fort som ögat så det är nog bäst och dessutom mest ekonomiskt  att köpa en ny med bättre energiklass.
Roger  satte igång med att städa på takterrassen när vi kom hem  medan jag fixade i köket och naturligtvis insåg att jag glömt handla  lite  saker🤣 så det blev en  promenad till  Consum innan vi kunde  frossa i en tonfisksallad , man längtar ju efter att  sätta tänderna i allt grönt!
Satte igång att måla vinställen vilket inte var så kul....
Resten av  dagen  fortsatte i 100 knyck....middag på taket , och sen ringde  Marianne så vi hamnade där en stund  innan musten  fullständigt  gick ur mej och vinet sa pang i skallen 😱! Jobba i solen och leva på kaffe som enda dryck  är inte något jag rekommenderar!
Efter morgonkaffet  startade  lördagen  med att montera en utedusch hos Ulf och Ewa/Liz och Jan. Inte helt  lätt och väldigt varmt 😅☀️ Fixade en ost och charktallrik till Liz o co som är på väg ner men deras plan blev 2 timmar försenat.
El Sabor  fick bjuda på lunch och maten  var som alltid  jättegod!
Var en lite stund  nere vid stranden innan  det var dax för Frölundamatch igen.... inte lätt med en hockey intresserad  man😉 själv la jag mig och lyssnade på en bok en stund. Jag har en förmåga att  vakna lite för tidigt här nere.
Vi hade en trevlig  kväll  på  el charro negro med Liz Petra Camilla Monica och Jennifer. Planen var egentligen tapas runda men då en av tjejerna  behöver  kryckor så kändes inte det som en bra plan. Taxi till stan kändes också som en bra plan men som grusades! Taxi nr 2 kom inte! Efter 3 försök att åter igen  beställa en taxi till gav vi upp och hoppade på en buss ....en buss som vi egentligen inte  visste var den skulle stanna🤣🤣🤣 Men det blev  bra🤣
När vi skulle hem ställde 2 sig i taxikön medan vi andra tog en sakta promenad  hem.
Söndagen kom och vädervarningarna visade sig va fel! Vi kör på med vårt arbetsläger... ett skåp behövde flyttas för nya kylen  är högre.
Njuter av att se på mina marknads fynd!
Sen var det dax för ett besök  på Leroy Merlin för att handla färg! Vi är tvungna att måla innan den nya pergolan  kommer för det var för stor skillnad  nu när grillen  var  målad....Att få ner den gamla  pergolan  visade sig va svårare än vi trodde och betydligt  tyngre men vi ger oss aldrig!!! Miñonerna som Ulf kallar oss är grymt bra på att arbeta! Vi kom riktigt  långt innan det började blåsa och småregna! Vi tog söndag middag hemma i soffan, klassisk råbiff till förrätt och oxfile med rotsaker toppade med baccon och parmesan plus en pepparsås 😊 Avslutade kvällen med  goda ostar och Yatzy!
Allt metallskrot  ville grannen  rakt över ha, så perfekt!
Snart tar vi semester 🤣 men ännu är inte arbetslägret över!