Måndagen den 26e september

Ännu en dag med saker inplanerat... kylen  skulle komma! Men först var det mer målning som behövde  fixas på taket. Jag vaknade tidigt som vanligt och tog med mej kaffekoppen upp på taket för att måla "fotlisten" med aquastop. Trodde jag skulle gå sönder i höften  efter några timmars jobb! Hade så ont att jag nästan grät men det blev klart! Att måla det sista, pilljobbet får vänta annars kommer jag inte ha någon nytta av semestern. 
Kylen  kom och dessutom i tid!!! Ångesten jag  fick när killarna från carrefour baxade ut skåpet ut lastbilen  och ser hur stort det är jämfört med det gamla! Hann tänka många tankar innan det var på plats.....såg ju direkt att den här kylen inte är 186 cm som vi beställt! Skulle jag reklamera den direkt? Hjälp! Kollade kvittot = rätt kyl/frys men fel höjd! Vad gör jag? Jag behöll den stora, orkade inte med mer jobb! Den fick ju ändå plats!
 
Vi fortsatte måla men nu var det vinställens tur, de blir inte som jag tänkt så snart ger jag upp!
Vi var bjudna till Liz på kvällen,  grillmys på takterrassen men först skulle vi bara gå förbi Glenns och boka bord för morgondagen. Himlen såg oroväckande ut.... vi hann knappt , blev bara lite blöta men ute på gatan flöt floder sedan! Hade en mysig kväll inne istället. 

Kommentera här: