Petra och Bengan

Under en hel vecka skulle vi få sällskap 2 goa vänner som kommit mej allt närmare och kommit Roger allt närmare igen då de var bff som ungdomar❤️. Petra startade sin semester med  att vara i Torrevieja  med  Liz i en vecka  innan hennes  man kom ner, perfekt  upplägg!
Efter vi hämtat Bengan åt vi lite lätt innan vi gjorde oss i ordning och tog en promenad till Liz. Vi hade bokat bord på Glorias vilket vi inte gör igen för det var ingen  höjdare! Rogers revben och min fläskfilé med ädelost var den enda maten som var  godkänd! Pastan  var katastrof och köttet en smaklös grå bit!

På fredag fm kom Petra! Vi bytte bil för vi ville ha den stora  när vi åkte på utflykter. Tyvärr blev det alldeles för  få utflykter för våra stackars gäster blev förkylda. Dom bet ihop och kämpade tappert men det syntes  att dom inte hade ork. Men lite hittade vi på!
Första kvällen  var Frölundas match prio 1 så vi tog upp tvn och körde tapas på takterrassen. Men innan dess hann vi med lite godsaker på stranden och shoppa lite mat.

Söndagen  började med Citronmarknaden.  Det var lite väl mycket folk där men deras små barer är väldigt trevliga!
En liten tävling tjejerna mot killarna var dagens projekt - boule-dart-yatzy. Tyvärr vann Roger och Bengan alla tre grenarna! Sen grillade vi en väldigt god middag😍
Kvällen  avslutades  med  poolhäng!

På måndagen  var planen promenad i hamnen och ett besök på Valor choclateria. Inget blir som man tänkt sig, dom har påbörjat renoveringen av hamnen så gångstigen var avspärrad. Och valor tog tidig siesta🤣🤣🤣 Det blev en promenad  via plaza Waldo och de berömda sofforna  till Keepers för vätskepaus. Vi fortsatte promenaden tills man kunde se bort till Los Locos innan vi promenerade tillbaka.

Bodegas Bocopa visade sig inte va en vingård som vi trodde utan druvorna  transporteras dit där de fermenteras massereras och lagras i ek eller amerikanska fat. Det avslutades med en provning av 5 viner i rejält tilltagna  glas! 2 vita 2 röda och ett mousserande rött! Spännande och gott till detta serverades ost och charktallrik.
Vi åkte till Elche och besökte palmparken som tillhör  världsarvslistan. Hela Elche  är full med palmer!
Vi hamnade på en minst sagt udda restaurang! La Tia Juana ....låter bilderna tala för sig själv ! Som tur är drack vi tequilan rätt annars skulle vi ha 8 år utan orgasm framför oss🤣🤣🤣😱 Tro det eller ej men maten va god!

Vi väntade på regnet! Det skulle regna rejält så vi åkte till stranden  och väntade på regnet. Det dröjde till sen kväll men höll i sig och regnade till och från hela dagen  där på.
Vi åkte  till  La Zenia, först boulevard sen beach och gottade oss. Det var vågor men inte för höga bara roliga🤣 tant Camilla och tant Petra  skrattade gott när vi  skulle i och ur vattnet 🤣 Vi åt lunch på restaurangen och Petra fick sin Paella och sangria  som hon var sugen  på! Den var riktigt  bra!
Det var sista kvällen  för våra vänner så vi satt på takterrassen och åt fondue. Längtar redan efter nästa semester  tillsammans!